WHEN EXACTLY DO KIDS GROW UP?

Když děti dosáhnou určitého věku, vzniknou vedle povinnosti přidat na dort další svíčku i další nová očekávání. Když bude vašemu dítěti pět let, už se mu nebude chtít pojmenovávat všechny slimáky v zahradě. V osmi letech začne zvažovat, že by si ten karbanátek přece jenom dal, ale většinu z něj stejně tajně odnese psovi.
Ve třinácti budou žadonit, aby dostali dalšího pejska a budou tvrdit, že tentokrát ho budou brávat na opravdové procházky a ne ho jenom zamykat do garáže. Až jim bude osmnáct, můžete doufat maximálně v to, že psa nezavřou do auta spolu s klíčky. V jednadvaceti už to v podstatě, co se očekávání týče, vzdáte. Aspoň já jsem to vzdala.
Pár měsíců před posledním rodinným víkendem na univerzitě kam chodí moje dcera jsem se rozhodla, že tentokrát nebudu čekat na pozvánku. Oznámila jsem jí, že přijedu, ať se jí to líbí nebo ne. V reakci mi přišlo něco na způsob "No teda, jsem fakt nadšená, že nás sem přijedeš špehovat, mě i moje kamarády." Rozhodla jsem se tuto odpověď vnímat jako svého druhu pozvánku.
Jelikož dojíždění z New Jersey bylo šílené, posledních pár rodinných víkendů mi uteklo. Teď když bydlím tady, nemám se už na co vymlouvat. Dceři jsem akci připomněla dva týdny před jejím konáním a překvapivě mi oznámila, "Jo, mám to v kalendáři." A dodala, "Napadlo tě už, co bychom spolu mohly dělat?"
To jsem tedy nečekala - myslím to, že si to zapsala do kalendáře. Že se ptala co budeme dělat, to mě nepřekvapilo. Koneckonců jde jenom o RODINNÝ VÍKEND, o němž vyšla celá brožurka, která se s předstihem rozesílala všem studentům i rodičům, nemluvě o spoustě plakátů vyvěšených přímo na univerzitě.
Ale to je fuk, v kalendáři mě měla a to jediné mě zajímalo. Byl to příjemný pocit vědět, že se se mnou počítá, a díky němu těch jinak nezáživných posledních pár týdnů nebylo totálně ubíjejících (naprosto nevypočitatelné počasí mi na náladě moc nepřidalo, stejně jako to, že jsem pořád ještě v podstatě nezaměstnaná). V dané chvíli to bylo všechno jedno. Brzy jsem se měla uvidět se svou dcerou a zdálo se dokonce, že se na to těší. Kdo by to byl řekl.
Zkraje týdne jsme si poslaly pár sms-ek, abychom vykoumaly, kdy bych ideálně měla přijet. Protože jsem si dopředu prošla program, vybrala jsem jeden koncert od 4 odpoledne. Naprosto zřetelně si pamatuju, že mi psala, ať potvrdím, že přijedu ve tři, abych ten koncert stihla. Tím pádem bychom měly dost času jít se podívat kde bydlí, vyvenčit psa (kterému přišla speciální pozvánka) a koncert bohatě stihnout.
V pátek odpoledne mi dcera poslala zprávu, prý kdy plánuju přijet. Já že ve tři. A ona prý, "Aha, no já čekala, že přijedeš dřív." Zvažovala jsem, že jí přepošlu její původní zprávu, ale pak jsem si to radši rozmyslela, protože komplikovanější věci na mobilu, jako je přeposílání sms, nezvládám, a kdybych se o to pokusila, tak bych tu asi seděla ještě teď, snažila se na to přijít a celý rodinný víkend bych promeškala.
Tak jsem se jí zeptala v kolik hodin chce, abych přijela, a byla jsem připravená, že mě požádá, abychom koncert vynechaly a šly přímo na večeři. Namísto toho mi přišlo, "Co třeba v poledne?" Tak jsem jí napsala, "No a co budeme dělat ty čtyři hodiny před koncertem?" Když mi přišla smska, která začínala slovy "Ráda bych ti představila..." málem jsem se začala těšit – asi se brzo seznámím s někým důležitým! – ale na dalším řádku bylo "... mou kamarádku krysu." Hm.
Ale stejně jsem těch 60 kilometrů ráda odřídila, abych tam v poledne byla a uviděla svou dceru a její krysu. Hrozně jsem se těšila, protože jsem měla možnost strávit s ní (a krysou) víc času než se původně plánovalo. A nakonec jsme si obě užily parádní odpoledne, i když kryse přišly mé vlasy zábavnější než bych sama preferovala.
Celá akce nakonec stála za to hlavně díky okamžiku, kdy jsem vešla do studentské haly, kde říkala, že se potkáme. Když mě spatřila, celá se rozzářila, vyskočila, objala mě a řekla, že se mám jít seznámit s jejími kamarády. A měla na mysli opravdové kamarády, ne krysy.